HERAANVRAAG 2026

Uw jachthaven stapt een nieuw digitaal tijdperk in

In 2026 rollen we ons nieuwe beheersysteem uit. Het doel is dat u in de toekomst zelf uw aanvragen, kraanhandelingen en andere services kunt beheren en boeken.

De eerste fase van dit nieuwe systeem start nu met de heraanvraag voor 2026. Dit betekent dat u uw heraanvraag al via het nieuwe systeem kunt doen, terwijl andere diensten voorlopig nog op de oude manier verlopen.

Door de overgang naar het nieuwe systeem zult u uw gegevens opnieuw moeten invullen. Heeft u hierbij hulp nodig? Kom gerust langs op het havenkantoor, wij begeleiden u graag.

Hoe vul ik de heraanvraag 2026 goed in?

Je ontvangt van ons een uitnodigingsmail met een link om een heraanvraag in te dienen. Klik hierop en je ontvangt een nieuwe mail in je mailbox met de effectieve heraanvraag. Ga naar deze mail en klik opnieuw op de link.

  • Vul je persoonsgegevens zorgvuldig in (telefoonnummer, (mail)adres, wijzigingen omtrent mede-eigenaars, gedomicilieerde kinderen, noodcontact, …)
  • Geef aan wat je wil doen met je boot tijdens de winter: op terrein – in water – verlaat de haven (gaat weg uit VYN)
  • Geef aan wat je wil doen met je boot tijdens de zomer: ligplaats – geen ligplaats
  • Laat ons ook weten wat voor ligplaats je wil:
    • Catway: Je hebt één vingerpier langs je boot, aan bak- of stuurboord
    • Box: Je hebt langs beide zijden van je boot een vingerpier
    • Kopsteiger: Je ligt langszij op de kop van het ponton
  • Bij opmerkingen vermeld je enkel zaken met betrekking tot de ligplaats:
    • Je wenst een catway aan bakboord of stuurboord, je wenst een plek op een bepaald ponton, je wil liggen met de boeg naar het noorden of zuiden
    • Vermeld geen exacte ligplaats, dit is niet mogelijk.

In of uit het water?

  • Boek je kraanhandeling tijdig via info@vynieuwpoort.be of via +32 58 23 52 32! Dit moet steeds gebeuren door de leden zelf, een melding op de heraanvraag volstaat niet! In een latere fase zal je dit ook zelf kunnen boeken in het systeem.
  • Boten op onze terreinen kunnen na een bepaald moment niet meer in het water (contacteer ons NU indien je boot nog op het terrein staat en je nog in het water wenst).
  • De datum om terug in het water te gaan kunnen wij nooit op voorhand boeken.

Factuur

De factuur volgt vanaf 1 november. We vragen om die te betalen op de factuurdatum, zo bent u zeker van uw ligplaats. De betaling is niet terug te vorderen.

  • Het winterseizoen loopt van 1 november tot en met 31 maart.
  • Het zomerseizoen loopt van 1 april tot 31 oktober.

Als je na 1 november op je ligplaats blijft, worden hiervoor extra kosten aangerekend.